יום שני, 4 במרץ 2013

הזמן החל לזוז מהר!

איני יודע אם זה רק אצלי אבל זו עובדה, היום נגמר לי מהר ואין זמן.

אני לפעמים מתגעגע לשעמום, סתם כך לא לעשות כלום ולהשתעמם, להמתין לזמן שיעבור לאיטו, לא להיות טרוד, לא למצוא על מה לחשוב, והאמת היא שאיני מסוגל...

יש לי 2 תיאוריות מדוע "הזמן רץ"
1 אוליי זה מגיע עם הגיל כמו העובדה שלילד העולם נראה יותר קטן לעומת מבוגר {יוצא לי להגיע למקומות שהייתי בהם בילדות ואשר חקוקים לי בזיכרון כגדולים יותר וכשאני מגיע אליהם כיום אני נדהם כמה הזיכרון שלי אינו מדויק בלאמוד את גודלם}. אוליי זה מפני שבתור ילד אתה רואה את העולם מגובה מסוים שמשתנה?

2 העולם משתנה מבלי שנשים לב

לא יודע למה אבל ליבי נוטה לחשוב שהאפשרות השניה יותר אמיתית

אולי כדור הארץ נע במהירות יותר גבוהה, אולי הזמן מאיץ ואולי אנחנו חיים יותר מהר...

אני רואה את הדור הקודם שהיו ללא מחשבים, ללא מכוניות, ללא חשמל ומים זמינים, עם כלכלה נמוכה אבל החיים האישיים שלהם היו עשירים מאוד.

לעומת זאת כיום יש הרבה מאוד אפשרויות וטכנולוגיות שאמורות כביכול לעשות לנו יות קל את החיים ולאפשר לנו יותר זמן לחיות והנה הקשרים המשפחתיים והחברתיים מסתכמים ב... פייסבוק.

בעבר בני משפחה שהיו רחוקים אחד מהשני היו יוצאים למסעות בכדי לבקר ולראות ולהיות ביחד בחגים או באירועים.
ואילו כיום אתה יכול להיכנס לרכב ובתוך כ 6 שעות מסוגל לחצות את כל המדינה, ובכל זאת רחוק מהמשפחה ומהחברים.

מדוע כל הטכנולוגיות שהומצאו בכדי לעשות לנו חיים יותר טובים ולאפשר לנו יותר זמן לחיות {מכונת כביסה במקום לכבס ביד, ברזי מים במקום לשאוב, חשמל בכדי שננצל שעות חושך, תחבורה...}  למעשה מעמיסות עלינו יותר ובמקום יותר זמן יש לנו פחות, במקום "חיים יותר איכותיים" יש לנו פחות איכות והרוב מסתכם בלחיות כדי לעבוד ולא "לעבוד כדי לחיות"


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה